به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد، در پی افزایش سطح آلودگی هوا در این شهرستان،  دکتر سید محسن اسدی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت کیفیت هوا، مجموعه‌ای از توصیه‌های بهداشتی را جهت صیانت از سلامت شهروندان منتشر کرد،، ایشان با اشاره به افزایش غلظت ذرات معلق در هوا، هشدار داد که قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض هوای آلوده می‌تواند مخاطرات جدی برای سلامت ریه، قلب و سیستم تنفسی شهروندان، به‌ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر، داشته باشد. دکتر اسدی در این راستا تأکید کرد: «در روزهایی که کیفیت هوا کاهش می‌یابد، رعایت پروتکل‌های بهداشتی نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت است. ما از شهروندان می‌خواهیم تا حد امکان از فعالیت‌های سنگین و ورزش در فضای باز خودداری کنند.» میوه و سبزیجات سالم مصرف کنند ، سالمندان و کودکان و افراد در معرض خطر در خانه بمانند و در حد امکان در و پنجره ها بسته باشد، مصرف آب و مایعات کافی داشته باشید.در هنگام خروج از منزل از ماسک استفاده کنند

تصاویر پیوست